Saturday, December 14, 2013

Adaptasi Novel: Yes Boss


Sinopsis: Yes Boss mengisahkan Aryana yang menjadi setiausaha kepada bosnya, Ilham. Aryana bukan sahaja bertanggungjawab dalam urusan pejabat, tetapi dia juga perlu melayan kerenah girlfriends Ilham yang sering muncul di pejabat. Aryana juga perlu mengaturkan temujanji bos bersama girlfriendsnya supaya tidak bertindih dan dia juga perlu cover line sekiranya Ilham tiada di pejabat. Semua arahan daripada Ilham perlu dipatuhi dan diikuti. Semuanya kena yes, boss!

Aryana mula menyimpan perasaan kepada Ilham. Perkenalan Ilham dengan Mellina menyebabkan Aryana jauh hati kerana Ilham lebih mementingkan Mellina berbanding dirinya. Pada hari pertunangan Ilham, Aryana tidak menghadirkan diri sebaliknya membawa diri ke Taman Tasik Titiwangsa. Di sana, Aryana membuang cincin, hadiah pemberian Ilham suatu ketika dahulu.

Rupa-rupanya Mellina mempunyai agenda yang tersendiri. Aryana dan Harun cuba memberitahu Ilham perkara yang sebenar, tetapi Ilham tidak mempercayainya. Aryana nekad untuk meletakkan jawatan dan pulang ke kampung. Di kampung, Aryana bekerja dengan Udin, rakan sekampungnya yang juga menaruh hati kepada Aryana.

Apa-apapun happy ending :) Drama Yes Boss lakonan Fahrin & Emma sebagai watak utama akan disiarkan dalam slot Dramedy di TV3 pada hari Sabtu dan Ahad jam 6 petang. Novel ni memang best!

 
(Kredit foto kepada FB Yes Boss & Kaki Novel)

regards, xoxo

No comments:

Post a Comment