Sunday, June 15, 2014

Adaptasi Novel: Jauh Dari Cinta



Sinopsis: Jauh Dari Cinta karya Adah Hamidah mengisahkan mengenai Nysa Sakinah yang menyimpan perasaan terhadap Aqil, seniornya di universiti. Nysa pernah meluahkan perasaan kepada Aqil tetapi ditolak kerana Aqil cintakan Sara Laily. Lamaran daripada kawan ayahnya membuatkan Nysa terpaksa akur dan yang lebih mengejutkan, Aqil merupakan lelaki yang akan disatukan dengannya.

Nysa dan Aqil akhirnya bertunang. Penemuan kad kecil berbentuk hati telah membongkar rahsia Aqil dan Sara Laily. Nysa meminta Aqil supaya tidak hadir pada malam pernikahan mereka. Takdir mengatasi segalanya, Nysa akhirnya disatukan dengan Aqil dan mereka bergelar suami isteri.

Perhubungan Nysa dan Aqil hanyalah sekadar abang dan adik sahaja. Kehadiran Hadif, Kamal dan Shaliza serta kepulangan semula Lily mengeruhkan lagi keadaan. Nysa akhirnya bertekad untuk menyatukan Aqil dan Lily semula demi kebahagian Aqil. Apa-apapun happy ending!

Drama Jauh Dari Cinta akan menemui penonton di Astro Prima mulai 16 Jun 2014, setiap hari Isnin hingga Khamis jam 5 petang. Hafizul Kamal dan Anzalna akan menjadi watak utama dalam drama ni.


(Kredit foto kepada Karya Seni)

regards, xoxo

No comments:

Post a Comment