Wednesday, November 20, 2013

bakery sedap dan best di bandar baru bangi

Al kisah nyee...
Aku ni suka sangat lah makan pastries, cakes, muffins, biscuits dan sewaktu dengan nya..
Memang sangat lah suka meng 'hunt' tempat tempat best yang ada jual pastries ni..
Satu hari aku dapat tau ada tempat jual pastries yg sedap giler..of koz kat kawasan BBB lahh..
so aku pun dengan 'excited'nye pegi mencari kedai ni pada keesokan hari nyaa..(gagah kannn??,heheheee)
Kedai tu rupanya bukan lah kedai atau rumah kedai tapi sebuah rumah teres dua tingkat yg ada bukak booth kecil utk menjual pelbagai jenis pastries..
lokasinya adalah kat rumah paling tepi skali kat nombor 16, jalan 4/7 E, seksyen 4 bandar baru bangi...
Rumah tu dah renovate, tingkap dia kaler hijau..booth dia pulak ada khemah kaler merah..tapi agak terselindung dengan pokok besar yang ada kat kawasan tu..

ni lah rumah corner lot tuu.., tingkap kaca hijau..


ni booth kat bahagian tepi rumah tu yg jual pastries sedap gilerr tu..


Memang nampak best dan menyelerakan semua jenis pastry yang jual kat sini..gebu gebu jee..
so yang ada jual kat sini pada hari yang aku pegi tu adalah :

  • croissant (super duper sedap!!!) rm 2.80 seketul
  • chocolate roll (sedap gilerrr!!) rm 2.00 seketul
  • chicken mayo pie (sedap tahap dewa!!) rm 2.40 seketul
  • sardine puff ( boleh tahan..since aku bukan peminat ikan sardin sgt) rm 2.20 seketul
  • banana strudel (tak try lagi) rm 3.40 seketul
  • apple bar (tak try lagi) rm 2.00 se bar..
Memang sedap sangat croissant kat situ..THE BEST !! ni yang paling sedap yg penah aku rasa so far..doh yang sangat sangat lembut, gebu dan wangi, kerak croissant tu pun sangat halus dan rangup...seriyes sedap sampai kalau ko makan ni, bole tak nampak pak mentua lalu kat depan..keh keh keh :))))

Sampai tiga kali aku dok berulang kat situ pada hari yang sama..SEDAP SANGAT K!!
di sebabkan doh pastries dia yg mmg daebak (= kebabom/sedap giler/meletopss), so kesimpulannya semua benda kat situ adalah sedap..heheheee

pastries yg sedap kat dalam peti kaca ni..

my fav croissant (ranking no 1)

croissant lagi (plain)

chocolate roll yg sedapssssss sangat

chocolate roll..chocolate filling yg kat dalam tu pun best!

croissant sebelum selamat masuk ke dalam perut aku..wahahahaa..
Walaupun makan banyak, tak rasa loya/ nausea / muak langsung...memang best!
Definitely will come back!!! (maybe almost daily) to get pastries from here..
Oh! aku ada gak interview orang yang buat food ni..selain benda benda yg di seneraikan kat atas ni, kekadang dia ada jual jugak muffin with multiple filling (blueberry, strawberry, choc, etc etc), bilis puff, cakes dan lain lain..hehe..

regards, xoXo~

4 comments: