Saturday, September 8, 2012

bisnes oh bisnes

salam...

tiga hari yang lalu, ada sorg kwn aku yg ajak aku join bisnes..org tu kata bisnes tu SANGAT UNTUNG. aku pun mulanya agak berminat lahhh..sape yg tanak duit kann,mak jemah oiii?? aku plak jenis yg  suka nak shoppin shoppin bagai..teruslahh rasa terpengaruh dan tamak..hohoho.....(evil grin)

source: google image


so, kwn aku tu pun aturkan meeting ngan upline dia..kami pun jumpa laaa..aku pun dgn khusyuknye mendengar lah penerangan upline berkenaan..wahhh,,terus aku rasa menarik tertarik kau memang da boom dan memang masa tu aku dah sembilan puluh satu peratus setuju nak join..hahaha

alkisahnye bisnes tu ala ala mlm ( multilevel marketing )je aku rasa, tapi diorg panggil bisnes sharing..bisnes ni kita buat dalam group lah..kita kene buat pinjaman bank sebanyak dua puluh ribu lebey dan lps tu kita akan diberikan sepuluh set korset..alaaa,korset yg tgh pemes skrg ni, yg premium boo ti ful tuu..lps tu kene share pasal bisnes ni ngan lagi dua org dan perkenalkn mereka itu kepada upline kita utk di promote psl bisnes..dari situ kita pun akan diberi bonus yg agak lumayan, dapat point, peluang melancong dgn ahli grup tu yg mostly sama frequency dgn aku, lps tu dapat naik pangkat n dapat award laa setiap kali naik pangkat tu..dari sales manager ke senior sales manager ke diamond ke double diamond and crown sales manager..if dapat jual korset kita tu, dpt la up sket income nyee..camtu la citenyee..

aku pun dengar je income lumayan terus la macam kene rasuk..rasa mcm nak join la la tu jugak weh..teruk betul kann..haha.bukan nak pikiaq dulu betoi betoi..hoho..

source: google image


so,bila blk rumah aku pun stori mory laa dgn mak aku, bapak aku, ngan adek adek aku..hambik kooo..diorg mmg membangkang dua ratus perratus..diorg kata tu skim cepat kaya la, dpt duit ngan menipu n makan duit org laen laa, bisnes haram laa, org atas je untung, yg bawah gigit jari jelar laa, n if syarikat tu kene tutup, melopong lah kau, diorg kata..kene tanggung hutang dua puluh ribu tu jelar...haihhh...susah kannnn..terus aku jadik berbelah bagi dan akhirnya tak join laa sebab tanak gado ngan diorg..huhuhu..

source: google image
tu lah, bila pikir pikir balik mgkn tu bukan rezeki aku kann plus aku mmg takde keberanian nak pertaruhkn dua puluh ribu tu..bantai nye tak dpt pulangan balik kes naya je..hazabedah..hazabedah...........


regards, mak jemah oiii yaaa hoiii>>

No comments:

Post a Comment